maandag 7 september 2015

Zpagettitas


Ik ben gisteren begonnen met deze zpagetti tas. 
 

 Ik had op de hobbykamer nog allerlei zpagetti kleurtjes liggen. Ik ben begonnen met eerst wat lossen op te zetten. Daarna volgde de kleuren zpagetti vanzelf. Hieronder beschrijf ik hoe ik de tas in elkaar heb gezet. 


Benodigdheden:
haaknaald 10 en 12
restanten zpagetti

afkortingen:
v  vaste
l   losse
hv  halve vaste

Werkbeschrijving:

Je haakt de tas in het rond

 Haak 50 l.,  dit aan elkaar bevestigen met een hv tot een cirkel.
1e toer: 50 v

2e toer:  20 v, 2 v in de volgende v van de vorige toer (hoek),  3 v, 2 v in de volgende v van de vorige toer (hoek). Dit nog 1 x herhalen. ( totaal 54 v.)

3e toer:  54 v.

4e toer:  meerder elke x op de 4 hoeken 2 vasten. Hierdoor gaan de zijkanten schuin lopen.

5e toer: 58 v.

6e toer:  meerder elke x op de 4 hoeken 2 vasten. Hierdoor gaan de zijkanten schuin lopen.

7e  t/m 16e : 64 v.

17e toer:  meerder elke x op de 4 hoeken 2 vasten. Hierdoor gaan de zijkanten schuin lopen.

18e toer t/m 21 : 68 v.

toer 22: 68hv

handvatten: 

23e toer 4 hv, 11 losse, 7hv overslaan van de vorige toer, 25 hv, 11 losse, 7 hv overslaan, 25 hv.

24e toer : hv tot aan het handvat. Om het handvat 15 v haken. verder weer met hv tot aan het handvat.
Weer 15 v om het handvat haken en hv haken tot aan het begin van deze toer.

Bodem:

Haak 6 l (1l is keer l)
1e toer:  5 v. en 1 l
2e t/m 22e  toer: toer 1 herhalen.

Hierna heb ik de bodem vast gehaakt aan de tas.


                              Wanneer er in het patroon een foutje zit, Sorry!!! Graag een berichtje.
Dan zal ik dit z.s.m. corrigeren.
Succes!!



Eerdaags gaan we weer de appels en peren  plukken, dit jaar hebben we prachtige appels. Het zal tegen die tijd wel lekker ruiken in huize Molenaar.....appeltaarten, appelmoes, perencake ... enz.






3 opmerkingen:

  1. Leuk! Vrolijk ook, met die restjes!
    Ik mis toer 22 en ik denk dat je nog even toe moet voegen dat je de bodem dicht moet naaien? Of heb je een ronde (?) bodem toegevoegd? :-)))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Sandra. Ik wilde het waarschijnlijk te snel doen. :-))

      Verwijderen
    2. Graag gedaan, dit zijn van die dingen waar je zelf overheen leest, heel begrijpelijk. Dankjewel voor het patroon!

      Verwijderen