zaterdag 5 september 2015

vervolg flesjes...

Vanmorgen druk geweest, o.a. ook voor het flesje.
Eerst naar de markt, bloemen gehaald. Prachtige artisjokken heb ik gekocht en deze staan te pronken op de schouw in de eetkamer. 




Ik vind ze zelf fantastisch...die paarse kleur.... zo mooi.

Maar goed, ik was ook op pad voor dit flesje. 


De benodigdheden zijn:

- Een klein flesje waar etherische olie in heeft gezeten.
- Een groter flesje waar het kleine flesje goed inpast.
- 2 componenten lijm om het kleinste flesje vast te lijmen in het grote flesje..
- grijs fijn grit , kan natuurlijk ook iets anders zijn.
- kleine bloemetjes (b.v.Kamille, madeliefjes.)
- sisal touw.
- rietje( voor water in het kleinste flesje te doen)
- steigerhouten blad.
- meerdere flessen.
- theelichtje
- dennenappels of iets dergelijks voor versiering.


De voorbereiding had ik al gedaan, want de lijm moet goed drogen. Ik had nog wat grijs grit en heb dit (om het kleinste flesje heen) in het grootste flesje gedaan. Je kan natuurlijk ook een  andere bodembedekker nemen  b.v. zand.
Het idee van mij bestond eerst dat ik er een madeliefje in wilde doen, ik zag het helemaal voor me. Maar helaas, deze zijn op dit moment niet meer aanwezig. 
De bloemenman had wel Kamille voor mij. 
Ik heb er een klein bosje van gemaakt, daarna met een klein stukje sisal touw vastgebonden . Tip: het touw een keertje om de steeltjes heen draaien en vast maken, anders krijg je ze niet in het kleinste flesje. Ik heb met een rietje water in het kleinste flesje gekregen. En hierin de bloemetjes gezet.
En dit is het resultaat....


Dit kan je o.a. zetten op een  steigerhouten dienblad versierd met allerlei andere accessoires




Mocht je dit gaan uitproberen dan wens ik je succes. Heb je tips of andere ideeën voor dit flesje dan graag je reactie. Dit zou ik enorm leuk vinden.

1 opmerking: