zondag 13 september 2015

Appels en peren oogst

Zaterdagmorgen was ik vroeg mijn bedje uit. Om appels en peren uit de bomen te halen. Manlief was/is ziek, dus moest ik het in mijn uppie doen. Eerst de boodschappen in huis gehaald en daarna tassen en emmers gepakt voor de pluk. Wij hebben 5 appel - en 2 peren bomen in de tuin staan. Ik heb het weleens meer geschreven...Voor in een Vinex wijk is onze tuin wel heel buitengewoon. Trots ben ik erop, want eigenlijk is de tuin van mijn man. Hij houdt alles bij en ik mag ervan genieten. 

Maar goed....de appel/perenpluk.



Dit jaar zijn de appels en peren prachtig, weinig  rotte plekjes . Dus minder appels voor de appelmoes. 
 Terwijl de volle tas met appels op de bank stond zag ik een verstekeling zitten die uit de tas kroop. Meneer of mevrouw krekel had zich hierin verstopt. 
Grappig...

 
 
 Met de boodschappen de benodigde bak benodigdheden meegenomen, want ja er moet appeltaart, appelcake,  perenjam en appelmoes gemaakt worden.

Dus na de tuin , de keuken in.
Appels schillen met een handig apparaat.

 
Dit jaar gekozen voor appeltaarten waar havermout in verwerkt zit. 
Ik ben benieuwd of dit lekker is.
Hij zag er in ieder geval prachtig uit.

                                               
 
  Het was weer een drukke, maar zeker ook een voldane dag.



2 opmerkingen:

  1. Hard gewerkt! Lijkt me allemaal heeeerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blog. Via via vraagme niet hoe gevonden, o ja toch wel, via een foto met Gerbera's.
    Appeltaart is ook erg lekker als je het met peren mengt, of perzik, maar die heb je wss niet in je tuin.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen