zondag 23 augustus 2015

een brocante spiegel.

Altijd al gewild...schuren, verven, schuren, kortom iets een brocante look geven.
Boven op de slaapkamer achter een kast stond een spiegel die we ooit eens gekocht hadden bij een antiekwinkel. De spiegel is mooi. Geslepen spiegelglas, waar ook nog eens het weer in zit. Dit geeft niets want dit geeft een verouderde uitstraling.
Ik had op de hobbykamer nog wel wat matte muurverf liggen in verschillende kleurtjes. Manlief had voor mij een schuurmachine en schuurpapier.
Een paar doeken onder de spiegel en ik kon aan de slag.


De spiegel had een flinke waslaag, die er eerst afgehaald moest worden. Eerst het behandeld met een ontvetter. Voor de grote stukken de schuurmachine gebruikt en voor de richeltjes kleine stukjes schuurpapier. Daarna stofvrij gemaakt.
De eerste laag verf (wit) met een penseel opgebracht. 
Goed laten drogen.


Hierna met een penseel de grijze kleur aangebracht, ik heb het niet volledig bestreken met verf, daar ik het wel leuk vond dat de kleur wit er door zou komen.
Weer goed late drogen.



Eenmaal droog ...met schuurpapier de lijst licht opgeschuurd langs de randen en de grote vlakken.
Hierdoor kreeg het een brocante look.


    De spiegel heeft een plekje gekregen, in de hal. 

1 opmerking:

  1. Wauw! Vakwerk!
    Ik ben jaloers op je prachtige spiegel, wat een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen